Iklan Sebentar

Wednesday 28 September 2011

Air Tangan Sendiri Meyh.... Lazat Lagi Menyelerakan...

arini aku nk citer psl makanan..
wpun raya da abis..
aku still nk citer psl makanan..
xsalah kn?
hihihi..

makanan yg aku nk citer ni special sket..
knp special?
cbb aku yg wat sndr..
air tangan org bujang..
hihihi..

puding cocktail..
korang penah mkn ke x?
sedap weyh...
sesuai di jadikan sbg pencuci mulut..
jom layan gmb yg sempat aku snap..
gmb cara2 nk wat puding cocktail..

puding tepung jagung

2 gmb puding..
nk mkn ngn cocktail 2 nnt..
letih gak nk kacau puding ni..
awal2 slambe jerk nk kacau..
ble da nk msk 2 letih plak..
cbb da jadi berat..

susu cair

susu cair yg sedang di masak..
susu ni msk cbb nk mengelak kn drpd cpt basi..
yela kn.. susu kn cepat basi..
cbb 2 masak..
masak susu ni kne campur air gak tau..
jgn terlebih air..
nnt xrasa susu plak..
klau terkurang air..
rasa susu lebih..
tkt muak la plak..

buah pic yg da dipotong kecik..

cocktail campur

2 semua buah dlm tin jerk..
senang jerk..
beli pas2 bukak jerk tin 2..
tp jgn lupe..
air buah 2 kne tapis dlu..
jgn campur plak ngn susu..
nnt susu yg da msk 2 rasa msm..
msm air buah cocktail ni..
ag 1 nnt cepat basi..

puding cocktail ready 2 eat...
puding cocktail ready 2 eat..
puding yg da siap msk td..
sejuk kn dlu seblom potong kecik..
pas2 masuk kn dlm susu..
buah-buah td 2 masuk kn skali..
campur kn smp sebati..
nk lagi sedap..
masuk kn dlm peti..
mkn sejuk2 mmg syok..






7 comments:

puYoq d'AnKaboot said...

bawak smangkuk dua esok brO...

Syakir Razik said...

hahaha.. xpat la bro.. aku da bwk ari 2.. ckp la 2.. hahaha..

Puan Eka said...

huhyooooooooooooooo
pandai masak gitu!

hehehehe

leh la aku cuba buat..hehehehe

Syakir Razik said...

blh jerk eka.. sila la mencuba.. nk try wat nnt msg aku.. haha..

Puan Eka said...

hehehe
nanti aku msj..ada kot no telepom ko..hehehe

Syakir Razik said...

hehe.. orite..

Najwa Ghazali said...

haha. pnah makan nihhhh. best best!! lain buat la lagi.