Iklan Sebentar

Tuesday 1 January 2013

2012 Dalam Kenangan

tahun 2012 dah berlalu pergi.. 2013 pula muncul menjelma.. banyak yg berlaku di dalam tahun 2012.. ada yang menggembirakan.. dan pasti ada juga yang mengecewakan.. itulah lumrah kehidupan.. kita tak kan lari dari perkara yang menyedihkan.. takkan ada sepanjang masa bahagia dan gembira..

kali ni aku nk update apa yang berlaku sepanjang tahun 2012.. perkara yang masih aku ingat la.. dan semesti nye lah apew yang aku cite ni.. banyak yang berlaku hujung tahun.. hahahaha.. sebab masih segar di ingatan..

pertama sekali tahun 2012 aku mulakan dengan melancong ke negara orang.. aku pergi ke Bandung, Indonesia.. company trip.. terima kasih kepada bos.. sebab buat trip ke Bandung.. merasa jugak la aku ke negara orang.. melihat budaya dan kehidupan dekat sane.. aku bersyukur kerana aku rakyat Malaysia.. 

kedua nya.. tahun 2012 aku kembali bergelar student.. student partime jerk pun.. aku sambung study untuk degree accounting.. sesuai la dengan kerja aku dan diploma yang aku ada.. belajar selagi rasa mampu.. dan untuk mengejar cita-cita.. menjadi partime student ni.. sangat lah mencabar bagi aku.. tiada rehat yang cukup.. hujung minggu ada class.. hari bekerja seperti biasa laa.. kerja dan ditambah dengan assignment.. stress jugak dibuat nya.. aku harap dapat lah habiskan study aku ni.. amin..

akhir sekali.. di penghujung tahun 2012.. rezeki aku bertambah.. alhamdulillah.. rezeki untuk aku terus membantu family aku apa yang patut.. serta mengukuhkan kewangan aku sendiri.. sambil tu boleh la aku mula menabung untuk masa depan.. menabung untuk kahwin dan beli rumah.. hehehe..

ok.. aku rasa ini jerk la perkara besar yang memberikan makna bagi aku untuk tahun 2012.. yang lain tu pun ada juga.. tp tak perlu la aku nak cite sangat.. hehe..

untuk tahun 2013 yang baru muncul ni.. aku harap aku jadi insan yang lebih baik serta bertanggungjawab sebagai hamba Allah, umat islam, seorang anak, seorang pekerja dan juga seorang kawan.. mana yang pernah mengenali aku.. aku harap kita teruskan hubungan kita sebagai seorang kawan.. walaupun tahun 2012 meninggalkan kita.. jangan lah ditinggalkan bersama hubungan yang pernah terjalin.. 









4 comments:

Puan Eka said...

Hehe... Aku plak tahun 2012 adelah tahun rzki dan tahun yg bnyak cabaran...
Macam2 hal jadinyer..

Tapi alhamdulillah..tu jadikan satu dugaan utk kita lebih kuat..

Smoge persahabatan kita pun akan berkekalan.. Ecewahhh.hihihi

Syakir Razik said...

yup.. ko tunang.. dapat keje baru.. piji pun same.. hehe..

Puan Eka said...

Haha tulah..rezeki.... Alhamdulillah ... Yg pnting usaha...

Anonymous said...

apa2 pun.salam 2013 :) ikhlas dari ena .